4 Surah Al-Quran yang Bisa Anda Amalkan Untuk Menghindari Sihir

Al - qur’an merupakan sebaik - baik pendinding diri dan juga rasulullah saw seorang diri terdapat melaporkan, al - qur’an merupakan penawar. jadi, bila mau mengubatai penyakit ataupun mencari penyelesaian, sentiasalah membaca al - qur’an.

pula, untuk menjauhi diri daripada kendala sihir dan juga makhluk yang tidak sanggup dilihat oleh mata kesat, sebagian ayat dari al - qur’an boleh diperuntukan bagaikan amalan setiap hari.

1. surah al - fatihah
ummul kitab, pula dikenali bagaikan penawar seribu guna. kamu boleh melazimkan diri buat membaca al - fatihah sebanyak 7 kali tiap kali tuntas solat fardu.

tetapkan pula hasrat supaya allah swt menolong kamu melindungi diri daripada kendala jin dan juga syaitan.

2. al - mu’awwizat
3 surah yang kerap terpanggil ramai bagaikan surah 3 qul. dia terdiri daripada surah al - ikhlas, al - falaq dan juga an - nas. dia merupakan amalan rasulullah saat sebelum baginda tidur pada tiap malam.

3. ayat kursi
bagaikan pendinding diri dan juga pula proteksi kediaman dan juga harta barang. lebih afdal bila kamu mengamalkannya selepas solat subuh dan juga solat asar.

4. surah yasin, ayat ke - sampai ayat ke - 9
surah yasin kerap berhubungan bagaikan hati al - qur’an malah banyak hadis rasulullah saw yang membicarakan kelebihan yang terdapat pada surah yasin.

dia boleh dibaca bagaikan benteng dan juga pendinding buat kediaman. dengan mengamalkan ayat - ayat diatas, kita hendak dilindungi dari kendala jin, syaitan dan juga manusia yang bernazar jahat.

insya - allah.






( sumber: islamituindah. com. my )

Belum ada Komentar untuk "4 Surah Al-Quran yang Bisa Anda Amalkan Untuk Menghindari Sihir"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel